Sök

söndag 7 februari 2010

Blomfe/flower fairy "little miss Sprout"

Min andra Amigurumi klar! ;D

Inspirerad av Mia Bengtssons "häxa" från boken Virka Amigurumi som jag såg i ett tidningsurklipp där de även lagt in mönstret. Men jag ändrade lite i mönstret så det är inte helt efter original, trots att man kan se likheterna.

Denna lilla flicka ska få flytta hem till min mor i mitten av mars, då infaller nämligen mors födelsedag! Jag tror inte att det är någon risk att hon får syn på denna innan dess, hon tillhör den generationen stenåldersmänniskor som inte kan med internet ;D Men om hon ser denna så får väl överraskningskänslan ersättas av längtan, jag tror dock att glädjen kommer att vara densamma.

Mönster på Blomfen hittar ni här!
- virkad av Järbo garn orange
och mellerat orange garn Fabel från Drops Design.
- virknål 3
- blomfen blir ca 10cm hög


alltid dekorativt med en blomma..

- ge blomfen en hatt,
mönstret har jag fått av min mor som brukar virka hattar att använda som "grytlapp" till grytlocksknoppar som blir för varma.
-
tänkte köpa en blompinne att sätta henne på,
så slipper hon bli blöt och smutsig i krukan..

..och så ska jag ska sy på vingar på henne sen..
så blir hon en äkta fe!

Blompinne - check!
Vingar - check!
..och så fick hon ett hjärta med sig också
Redo att skickas iväg till mamma!

1 kommentar:

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning