Sök

fredag 18 december 2009

Tredje - åttonde julklappen klar! Lyckoamulletter

Stora julpysslet -09 tog fart och slutade idag den 18 December med att jag paketerade alla klappar och skickade iväg dem med posten. ;D
All material är inhandlat via Slöjd-Detaljer på deras hemsida, på Panduro och In-Ex hobbyaffär här i stan samt guldtyg med blommor på från Tyg Johan. Lite småplock av filt, metall- och glaspärlor, prismor, metalltråd i guld, guldhjärtan, filthjärtan, trähjärtan, vitt garn, vitglittriga änglavingar, vit akrylfärg..
Temat och idén blev lyckoamulletter som förhoppningsvis (om de får hänga framme året runt och inte enbart i julgranen) kommer att skänka/bringa det som den är ämnad för till varje person/familj genom den värme och kärlek jag lagt ner på att göra dessa. Tror man på någonting starkt nog så funkar det ju, så är det! ..om inte annat så blir det ju en symbol för att jag är med min familj, släkt och vänner hela tiden och att jag tänker på dem och önskar dem allt som är gott i livet.


klippte 12x12cm bitar av guldtyget och vikte in kanterna.

nåla nåla nåla..så sitter sakerna på plats, trots strykning.

klippte 10x10cm rutor av den vita filten och la dubbelt lager med bomull emellan.

sydde ihop kanterna med 1cm sömnsmån.

virade och pillade med metalltråden och fäste prismorna nedtill.

pärlor fick vara uppedelen för att hängas i..

pålimmade filthjärtan med guldhjärtan som dekoration
samt min logga naturligtvis ;D på ena sidan..

massproduktion! ..
men vad ska man göra när man har kommit på en bra och hållbar idé?

hjärtarna blev slipade och målade i vit akrylfärg samt text i guldfärg.
glädje - familjen Batista
kärlek - familjen Östberg
hopp - syster Sofia och Jakob
vilja - mor och far
styrka - min kära vän Annica
tro - min extra mormor Lilian

på andra sidan fäste jag trähjärtarna med text..
det färdiga resultatet blev jag mycket nöjd med! ;D
mitt betyg: bra idé och väl genomfört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning