Sök

söndag 13 december 2009

Andra julklappen klar - kuddfodral!

Kuddfodral färdigställda idag! ;D de ska till min kära vän Annica även dem. Tanken är att de ska matcha med tavlan som jag har gjort till henne.

Tygerna samt sidenbanden och spetsarna är inhandlade på Tyg Johan. Garn-stjärnorna som står för dekorationen är stickade av restgarner jag hade i min pyssel-låda. Mönstret på dem hittar ni här. Strukturen på kuddfodralen är annars enkelt med remsor som är ihopsydda, 20cm i mitten, 10cm, samt 5cm - tillsammans en bredd av 50cm plus den yttre vita kanten som mäter 10cm vardera. Höjd 50cm. Alla sömmar är dekorerade med satinband och spets.

Tanken med dessa kuddar är att man kan välja vilken sida som man vill ha fram. På båda kuddfodralen finns det en röd sida och en svart sida. Antingen har man bägge lika sidor framme eller blandar..det är allt efter tycke och smak. Tyckte att det var smart eftersom man ofta tröttnar på ett kuddfodral och då byter hela, här kan man bara vända på kudden! ;D
(Jag är inte så bra på att ta kort under själva processen för jag är så inne i skapandet men här är bilder på de färdiga produkterna i alla fall)

en röd och en svart sida på varje kudde..



























i kanterna sitter band för att knyta ihop kuddfodralet..
- old fashion style!

roligt att få sätta sitt namn på ett verk som man är stolt över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning