Sök

tisdag 6 augusti 2013

Amigurumi Lejon

Äntligen är jag klar med mitt sommarprojekt!
Det har tagit både energi och slukat en hel del inspiration.
Att göra en barnvänlig amigurumi är inte riktigt vad jag är van vid. 
Jag skulle inte ha gjort den så stor som jag gjorde..
Har ångrat min idé flera gånger.
Hoppas bara att beställaren är nöjd. Själv är jag inte hundra procent.
Så här blev resultatet;
Han är ca 18cm sittandes i Svarta Fårets Tilda garn virknål Boye nr 1
Mönster finns att köpa för 50kr om någon vill ge sig på honom :)





2 kommentarer:

  1. Han är så fin och nog tror jag att något barn blir alldeles stormförtjust. Den gjorde du bra!

    SvaraRadera

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning