Sök

onsdag 8 december 2010

Annicas Anka ;D

Min käre gode vän Annica ska naturligtvis få sig en anka i julklapp i år ;D Tyckte att denna lilla filur från Kyuuto! Japanese Crafts Amigurumi skulle bli utmärkt att ge bort till henne!

Naturligtvis har jag ändrat en del i mönstret för att både passa mina egna idéer och ideal samt att det ska se propertionelligt ut..de där japanerna har en förmåga att göra allt en aning lite för stort och lite för litet här och där.. ;D
Jag har; 1. gjort en lite spetsigare skjärt på kroppen 2. snott eller lånat idén på fötterna från Mia Bengtssons Kanin 3. gjort större vingar 4. gjort en annorlunda näpp som
gjorde hela ankan mycket sötare än original näbben.

Ankan blev till slut ca 10cm hög och jag har bara virkat i vanligt bomullsgarn Tindra. Detaljer är köpta på Panduro, rosetten har jag gjort själv av sidenband och handmade label är min egen.

Någon som är intresserad av att göra en egen anka så hittar ni mönstret här. Tyckte att det var rätt okej ändå att
lägga ut det eftersom jag ändrat så pass mycket men är det någon som ogillar det får ni säga till!


2 kommentarer:

  1. Vilken gullig anka. Verkar som om det inte riktigt stämmer med vingarna dock.
    Vid varv 10 går det inte ihop för mig. Jag får två maskor över. Hjälp!

    SvaraRadera
  2. Har fixat i mönstret nu och lagt upp den, förhoppningsvis, kompletta versionen ;D

    SvaraRadera

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning