Sök

lördag 31 juli 2010

Mobilfodral till Samsung Ultra Bar

När mitt Orginalfodral (gråmelerat med stjärna) till mobilen började bli lite sådär medfaret och anta en svag lukt så att det var dags för tvätt fick jag ju lov att sticka upp ett nytt fodral! ..och det blev två stycken av bara farten! ;D

Det svarta fodralet;
- stickat av GARN 85% akryl 15% ull 10kr på Coop
- strumpstickor nr2 (st 5½ 18m och 21v = 10cm)

Mönster
32m upplagda (bredd 6cm)
1v rät
1v avigt
räta v till önskad längd
maska av var 2a maska på st 1 och 3, var näst sista på st 2 och 4 tills 16m återstår totalt
maska av
sy ihop från baksidan
- eventuellt en liten detalj i sidan ;D

Vitt fodral;
- Stickat av Svarta Fårets Raggsocksgarn 70% ull 30% polyamid ca 30kr Hisingens Hemslöjd
- Strumpstickor nr2 (st 5½ 16m och 22v = 10cm)

Mönster
40m upplagda (bredd 6cm)
1v rät
1v avigt
14v räta
vänd arb
räta v till önskad längd
maska av var 2a maska på st 1 och 3, var näst sista på st 2 och 4 tills 16m återstår totalt
OBS! maska av framför st så slipper man överlappningen av maskor, det blir istället en snygg fortsättning av "sidorna" ner till mitten.
maska av
* jag valde att inte sy ihop utan att dra tråden genom ymb och sedan "sy runt" i hålet - ett bra avslut för dem som har laddning av mobilen i botten eller uttag för handsfree/hörlurar. Mobilen kan ju då vara kvar i fodralet fast man lyssnar! ;D
- jag döljde "överlappningen" bak med två dekorativa knappar ;D

Tänkte att jag skulle dekorera mina fodral ytterligare med band eller spets men ångrade mig då jag insåg att stickningen i sig är väldigt snygg och fungerar utmärkt som eget decomönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning