Sök

söndag 18 april 2010

Nyckelringar

Jag har inte pysslat med så mycket nu senaste tiden, inga stora projekt åtminstonde men lite småpill har det väl blivit som i form av dessa nyckelringar;

Denna nyckelringen i form av ett hjärta som naturligtvis kommer ifrån Stjernfalls blev med lite andra dekorationer en present till min svärmor som fyllde år i förra veckan men som blev uppvaktad först i dag i samband med att även svärfar fyllde år.

Denna nyckelringen virkade jag ur Mia Bengtssons första bok om Amigurumis. Självklart måste jag lägga min egna lilla touch på det jag gör och ändrade även lite i mönstret så att det mer passade min stil av att virka. Tycker nästan att hon krånglar till det lite väl mycket för ingen anledning.

Tyckte att den första maskoten blev lite väl vintrig, trots att det var mina färger, så jag gjorde en till som blev mer som en solmaskot ;D lade till ett ytterligare ett varv som jag ökade ut på och sen gjorde jag lite blomblad så hon fick en fin solhatt istället för en mössa.

..och denna virkade jag efter Greenpixey's mönster på Hello Kitty keyring men jag lyckades inte riktigt få den lika fin som hon fick så jag la till en liten kropp och ett extra varv på varje öra..och tyckte att den blev rätt bra ändå. En liten solkatt ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning