Sök

måndag 15 mars 2010

Kärleksmonster LoveMe

Min hittills största och helt egna Amigurumi är nu klar! ;D Lovely är ett kärleksmonster som bara vill bli älskad och älska villkorslöst. Han skrämmer i lite kärlek i dig när du minst anar det och blir dunderglad om du gör samma sak tillbaka! ;D

- virkad av vitt Järbo Tropik garn
- virknål nr1


inspirationen kom ifrån Lagerhause's dushdraperi med monster..

från idé till formgiving till färdigt resultat..
- här är resan;

virkar ihop benen..

..som fästs på kroppen.

alla delar klara.

ihopsydd.

färdig! ;D
- jag tycker att han blev helt underbart läskigt älskvärd
*som vanligt är hjärtat virkat utefter mönstret på stjernfalls.blogg.se

funderade ett tag på att ge honom svans
men då skulle han nog påminna mer om en kanin,
typ Ramon Rabbit.. så jag lät bli
- monster har väl inte svans eller?

15 kommentarer:

  1. Jättesött monster, han blev hur fin som helst ju :)

    SvaraRadera
  2. Å vilken otroligt söt liten sak!

    Jag har ett tips till dig gällande att lägga upp mönster och dokument. Du kan skapa ett konto hos http://www.scribd.com/ och sedan länka till var enskilt dokument på den siten från din egen blogg.

    Besökarna kan sedan gå in och ta hem dokumentet direkt ifrån ditt konto där - och bäst av allt så är det gratis. :)

    SvaraRadera
  3. Klart jag vill ha mönstret på din ursöta kärleksmonster
    karin42@glocalnet.net

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅåååå, den var jo kjempe søt, jeg vil gjerne ha mønster, send meg på mailen...
    cathrine.slenes@hotmail.com
    Da blir jeg kjempe kejempe glad...
    søt søt søt....:-)

    SvaraRadera
  5. Oj, så fint!
    skulle gärna ta emot en beskrivning.
    Min mailadress är:
    miss_sof_e@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Hei!

    Så utrolig fin! :) Flotte bilder også! Jeg har lyst til å prøve jeg også, så jeg blir kjempeglad om du sender oppskriften.

    Her er e-postadressen min! linepine2(at)hotmail.com

    Vennlig hilsen Line

    SvaraRadera
  7. Men det är ju det jag alltid sagt: Du är jätteduktig.

    SvaraRadera
  8. jag tar gärna emot mönster på denna underbara filur.
    annika.tvingby.karlsson@edu.bengtsfors.se

    SvaraRadera
  9. Så söt!!!! Va duktig du är! Jag skulle gärna vilja göra en jag med :) Du får mer än gärna skicka mönstret till mig. liselott_pv544@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej!!!!!
    Vad söt den är, jag håller på att virka den

    SvaraRadera
  11. Har fastnat i amigurumi -"träsket" kan inte få nog. =O) Vill du dela med dig så vill jag gärna ha en kopia på ditt underbara mönster, hur fin som helst. Tack Tessan
    tessan71@telia.com

    SvaraRadera
  12. Har de duschdraperiet hemma! Kan man få mönstret?
    yilmaz.sinem.88@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Det här är verkligen bland topp tio av de sötaste amigurumis jag sett. Tack så mkt för att du delar med dig av mönstret.

    SvaraRadera
  14. Hej!
    såå gullig!
    Du får gärna skicka mönstret till mig om du har lust :)
    smilenowcrylater@live.se

    SvaraRadera
  15. Hej.
    Va fantastiskt duktig du är. Jag har nyss fått upp ögonen för virkning och skulle väldigt gärna vilja ha ditt mönster på denna. Tack!
    hannae@mail.com

    SvaraRadera

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning