Sök

onsdag 30 december 2009

Vitt virkat hjärta

Virkade idag, bara för att det var så länge sedan jag gjorde det och bara för att jag hittat så fina virkade saker hos Eva bland annat dessa underbara hjärtan då da som hon i sin tur har hittat mönster på hos stjernfalls blogg. Hon beskriver så lätt och utförligt hur man gör hjärtat själv så ni kan hitta mönstret här. Jag behövde dock friska upp mina kunskaper om vad som gäller i virkning så jag kollade på Garnstudio's virkskola först innan jag satte igång, men när jag väl började så fanns ju allt där som mamma har lärt mig en gång i tiden när man var så där liten men pysslig och ville testa allt ni vet ;D

Virkade mitt vita hjärta med garnet jag köpte från Slöjd-detaljer inför mitt julpysslande, det är ett Järbogarn.
Fyllde hjärtat mitt med bomull så det ser lite fylligare ut.
Virkade med virknål nr 3.


det färdiga hjärtat..

..passade utmärkt i min ljuskonstalation
som består av lite ting jag fick i julklapp av underbara Annica igår när hon var förbi;
det vita ljuset med brunt snöre runt och det gråa stenhjärtat.

2 kommentarer:

  1. Hej, tack får dina synpukter på mönstret! Jag ska genast göra det tydligt att tråden inte ska klippas av. Sen är jag medveten om att det kan vara lite svårt att få till det på slutet där hjärtat ska vara spetsigt, det är jättebra att du säger till. Ska se efter om jag kan förenkla det något :)

    Passar på att önska gott nytt år också!

    SvaraRadera
  2. Fint hjärta, man kan inte tro att det var längesen du virkat något. Snyggt avslut i spetsen för den kan vara lite svår.
    Gott Nytt År

    SvaraRadera

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning