Sök

fredag 13 november 2009

Mysiga hundtäcken med namn

Blev så sugen på att göra fler hundtäcken så idag blev dessa klara ;D
Samma svarta fleece från Textur under som på de första hundtäckena
Tyget jag använt att brodera namnen på är ett gammalt sweatshirt tyg jag återanvänt från en kjol
Garnerna för brodyren hade jag i min sykorg..lite smått som blivit över efter ett par sockor och de röda pulsvärmarna.
Kardborreband som fästning runt halsen och i sidan för remmen under magen så de är lätta att klä på och av. Denna gången gjorde jag en bredare rem (efter tips), även den med fleece så det blir varmt om magen ^^

Ares och Fenix är motvilliga modeller
- dock tyckte de att det var lite kallt ute.






fick gå in på brodera.nu och friska upp minnet hur man broderar stjälkstygn, har ju inte gjort det sen syslöjden i högstadiet! Solveig, min gamla lärare, skulle nog vara stolt jag vet att jag är det ^^

1 kommentar:

  1. Jättefina täcken! Häftigt med namnen på också, då blir det lite extra. Säljer du el. endast för "eget bruk"? Mvh Liza

    SvaraRadera

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning