Sök

tisdag 3 november 2009

Mössa!

varm och skön ^^

Nu är äntligen min mössa klar! Den har fått legat på hyllan ett tag för det blev plötsligt slut på garn när jag som bäst satt och stickade! Garnet jag fått av mor i 100% ull räckte inte riktigt men lyckades hittade ett likvärdigt på Broderi och garn. Tyvärr stämde de inte riktigt i nyans så jag fick repa upp och göra ränder längst upp på mössan. Sen när jag hade maskat av och skulle sy ihop den så var hålet som blev kvar alldeles för stort! Men idérik som man är löste man även det! Man får använda all sin talang när problem uppstår men det är inget man med lite konstnärlig skicklighet inte kan lösa.

Mönstret är i resårstickning samt patent och är från Drops Design och hittade det på deras hemsida http://www.garnstudio.se/ modell nr U-578. Mönstret kan du hitta här. Men tänk på att avslutet är för abrupt så fortsätt gärna med omväxlande slätstickning och slätstickning med ihoptagning. Mössan blir dock lite längre då men för att förhindra det kan man ju börja med ihoptagningen tidigare än vad som är angivet.

bestämde mig för att dekorera mössan lite så den matchar mina tidigare stickade lovikavantar ;D mysigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kreationer

Amigurumi (79) Hundkläder (5) Jul -09 (5) Jul -10 (7) Kjol (2) Klänning (3) Mjuk inredning (5) Omsytt (2) Re-design (8) Stickat (25) Sytt (2) Utmärkelse (2) Virkat (30) Väst (3) Övrigt (2)

Bloggintresserade

Gör egna rosetter!

Gör egna rosetter!
Klicka på bilden för beskrivning